🌍 Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας στο σχολείο μας
Μια γιορτή συναισθημάτων, ενσυναίσθησης και σύνδεσης
Στις 10 Οκτωβρίου, το σχολείο μας τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας με ένα πλούσιο πρόγραμμα δράσεων κυρίως αφιερωμένο στα συναισθήματα, την αυτογνωσία και τη σημασία της ψυχικής ευεξίας. Με βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια, μουσική και κινητικότητα, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν, να εκφράσουν και να μοιραστούν τα συναισθήματά τους με τρόπο δημιουργικό και χαρούμενο. Δράσεις ενσωματώθηκαν στο πρόγραμμα όλη της εβδομάδας.

🎥 Εισαγωγή στα Συναισθήματα
Ξεκινήσαμε με βίντεο που μας βοήθησαν να κατανοήσουμε τα βασικά συναισθήματα:

  • “Γνωρίζω το συναίσθημα” με τον Egg και την Iro Twinkles: Μια τρυφερή προσέγγιση στην αναγνώριση συναισθημάτων.
  • Ταινία “Inside Out”: Τα παιδιά ταξίδεψαν στον κόσμο της Χαράς, της Λύπης, του Θυμού και της Αηδίας, μαθαίνοντας πώς κάθε συναίσθημα έχει τον δικό του ρόλο.
  • Ταινία “Bloom”: Μια συγκινητική ταινία μικρού μήκους για την κατάθλιψη
  • Ταινία “Mine”: επιλέγει να μιλήσει για τα θέματα ψυχικής υγείας που καλούνται να διαχειριστούν οι άνθρωποι, ειδικά όταν αναγκάζονται να είναι έγκλειστοι μέσα στην οικία τους.
Συμπερίληψη & Συνεκπαίδευση 13/10/25 με το Ειδικό Νηπειαγωγίο ΙΚΑΡΙΑΣ παρουσίαση τη ταινία Iro Twinkles και συζήτηση.
Συμπερίληψη & Συνεκπαίδευση 14/10/25 με το Ειδικό Νηπειαγωγίο ΙΚΑΡΙΑΣ παρουσίαση τη ταινία “Γνωρίζω το συναίσθημα” με τον Egg και συζήτηση.
Συμπερίληψη & Συνεκπαίδευση 16/10/25 με το Δημοτικό σχολείο Καραβοστάμου παρουσίαση τις Ταινίες “Bloom” και “Mine” και συζήτηση.

🏃‍♀️ Παιχνίδια στην Αυλή – Κίνηση και Σύνδεση
Η αυλή μετατράπηκε σε χώρο έκφρασης και συνεργασίας:

  1. “Ψάχνω ψάχνω να σε βρω…”
    Παιχνίδι με στεφάνια, όπου τα παιδιά καλούνταν να βρουν το σωστό “συναίσθημα” και να μπουν στον αντίστοιχο κύκλο.
  2. “Βρες με και αγκάλιασέ με”
    Κάθε παιδί φορούσε καρτέλα με ένα συναίσθημα. Όταν έβρισκε κάποιον με το ίδιο, αγκαλιάζονταν – μια δράση γεμάτη ενσυναίσθηση και αποδοχή.
  3. “Η μουσική των συναισθημάτων”
    Ακούγοντας διαφορετικά μουσικά κομμάτια, τα παιδιά χόρευαν ανάλογα με το συναίσθημα που τους προκαλούσε ο ήχος.

🧠 Δραστηριότητες στην Τάξη – Δημιουργία και Ανακάλυψη
Η τάξη γέμισε με χρώματα, εικόνες και παιχνίδια που ενίσχυσαν τη συναισθηματική νοημοσύνη:

  • “Βρες το άλλο μισό προσωπάκι μου”
    Παιχνίδι αντιστοίχισης προσώπων με συναισθηματικές εκφράσεις.
  • “Βάλε το χαμόγελο που μου ταιριάζει”
    Τα παιδιά επέλεγαν τη σωστή έκφραση για κάθε πρόσωπο.
  • “Βάλε τις εικόνες στο σωστό συναίσθημα”
    Οπτική αναγνώριση καταστάσεων και αντιστοίχιση με συναισθήματα.
  • “Βάλε χρώμα στο συναίσθημα”
    Καλλιτεχνική έκφραση με χρώματα που αντιπροσωπεύουν συναισθήματα.
  • “Κάνε ό,τι κάνω” – Παιχνίδι στον καθρέφτη
    Τα παιδιά μιμούνταν εκφράσεις και κινήσεις, ενισχύοντας την παρατήρηση και την έκφραση.

💬 Συμπεράσματα
Οι δράσεις αυτές δεν ήταν απλώς διασκεδαστικές – ήταν βαθιά παιδαγωγικές. Μέσα από το παιχνίδι, τη μουσική και την τέχνη, τα παιδιά:

  • Έμαθαν να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν τα συναισθήματά τους.
  • Ενίσχυσαν την ενσυναίσθηση και τη συναισθηματική σύνδεση με τους συμμαθητές τους.
  • Βίωσαν την αποδοχή και την έκφραση σε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον.
    Η ψυχική υγεία είναι υπόθεση όλων μας. Και η εκπαίδευση είναι το πρώτο βήμα.
  • Δημιουργήσαμε στιγμές συνεκπαιδεύσεις με το τυπικό Δημοτικό σχολείο.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *